SearchService
كادا با بهره‌گيري از فعالان در عرصه استانداردسازي و كدگذاري و توسعه ابزارهاي مورد نياز براي استقرار زبان مشترك كالا شكل گرفته است كه تخصص‌ها، فناوري‌ها و دانش موجود در اين زمينه را به صورت متمركز داراست. ماموريت كادا، خلق شبكه‌ای مبتنی بر اطلاعات استاندارد كالا و خدمات است كه تسهيل‌گر، شفاف‌ساز و هماهنگ‌كننده جريان‌های اطلاعاتی مختلف ميان كليه عناصر زنجيره تامين شامل تامين‌كنندگان، توليدكنندگان، توزيع‌كنندگان، فروشندگان و مشتريان می‌باشد. هماهنگي و مديريت زنجيره تامين در كادا به واسطه پنج مولفه مادر آن شامل كادا استاندارد، کاداتامین، کاداتولید، کاداتوزیع و كادا فروش ايجاد مي‌شود كه اثر زنجيره‌اي بر هم دارند. هر پنج مولفه مادر كادا با يكديگر يكپارچه بوده و امكان تبادل اطلاعات در كل زنجيره تامين كالايي كشور را فراهم مي‌آورند. هر بنگاه يا سازمان مي‌تواند برحسب نياز خود از سرويس‌هاي يك يا چند مولفه كادا كه براي آن بنگاه يا سازمان سفارشي شده‌اند استفاده نمايد.
"كادا چيست؟" حتما كنجكاو شده‌ايد پاسخ اين سوال را پيدا كنيد. شايد تصور مي‌كنيد كادا يك ابزار يا مجموعه‌اي از ابزارها يا يك بسته نرم‌افزاري است. شايد هم كادا در نظر شما مجموعه‌اي مانند ERP است كه كليه فرايندهاي سازمان را به صورت يكپارچه مديريت مي‌كند. اگر اين طور است اشتباه فكر مي‌كنيد. بعد از خواندن اين صفحه قطعا احساس مي‌كنيد كادا براي شما بسيار آشناست؛ زيرا كادا يك تفكر و مفهوم با ريشه‌هاي عميق است، پشت كادا يك ايدئولوژي قرار دارد. اين تفكر و ايدئولوژي بنياني چه براي كساني كه در فضاي صنعت مشغول به كار بوده و كوله‌باري از تجربه دارند و چه براي كساني كه در فضاي دانشگاهي سعي در كسب علوم و دانش‌هاي جديد دارند، قابل فهم است. در واقع تفكر كادا در اشتراك لبه‌هاي دو فضاي صنعت و دانشگاه شكل گرفته و پتانسيل‌هاي موجود در آن‌ها را به آورده تبديل مي‌كند. براي شناخت كادا، ابتدا مفهوم اطلاعات کالا و اطلاعات استاندارد کالا را شناخت. همه ما در مسئولیتهای سازمانی و شرکتی خود با کالا سروکار داریم و نیاز داریم اطلاعات کالا را در عملیات خود گردش دهیم. اگر تصور میشود که فقط با مفهوم کد، کدگذاری، کدینگ اقلام، شناسایی کالا، طبقه بندی کالا، بارکد و .... روبه رو هستید باید کمی عمیقتر نسبت به شناسایی مفهوم و ابزار کادا اقدام نمایید. کادا، الفبايي استاندارد را برای شناسایی و بکارگیری اطلاعات استاندارد اقلام و کالاها ارائه مي‌دهد. در حقيقت كادا وظيفه همنوايي، هماهنگي و در يك كلام orchestration زنجيره تامين را به كمك زبان مشترك "اطلاعات استاندارد اقلام" برعهده دارد و براي رسيدن به اين مهم، كادا كليه نقش‌هاي زنجيره تامين شامل سازنده، توزيع‌كننده، فروشنده و متقاضي را پوشش مي‌دهد. مطالعه و بررسی راه کارهای کادا در سایر صفحات این آشنایی را کامل مینماید. کاداتامین برای مدیریت اطلاعات اقلام و تولید اطلاعات پایه (Master Data) برای سامانه های عملیاتی (سفارشات، انبار، مالی، R&D و ...) سازمانها و شرکتها، کاداتولید برای مدیریت اطلاعات محصولات یک سازنده و ابزار مدیریت و مانیتورینگ برای هلدینگها و اتحادیه های صنفی تولیدی، کاداتوزیع برای مدیریت تعاملات بین توزیع کنندگان و فروشگاهها و کادا فروش برای مدیریت عملیات فروش فروشگاهی.
بنابراين كادا سعي در توانمندسازي زنجيره تامين كشور با استفاده از اطلاعات استاندارد كالا دارد. در واقع كادا اسكلتي از اطلاعات استاندارد كالا را فراهم مي كند كه شما با هر نقشي كه در فضاي زنجيره تامين كالاي كشور فعال هستيد، چه در نقش توليدكننده، چه در نقش توزيع‌كننده، چه در نقش فروشنده و چه در نقش متقاضي و مصرف‌كننده مي‌توانيد بنيان‌هاي كسب‌وكار خود را روي اين اسكلت قرار دهيد.
يكپارچه‌سازي تمامي مولفه‌ها و نقش‌هاي زنجيره تامين و ارائه سرويس برحسب نياز هر مولفه، نقش و اهميت كادا را در كسب‌كار شما پررنگ‌تر و برجسته‌تر مي‌سازد. كادا به پشتوانه تجارب نزديك به سه دهه خود و كسب شايستگي محوري در سه زمينه تجربه و دانش، توسعه ابزار و اطلاعات و داده استاندارد، متمايز، متفاوت و پيشرو در ارائه خدمت به زنجيره تامين كشور است.
شك نكنيد... كادا محدود به نرم‌افزار نيست، كادا محدود به ابزار نيست، كادا تنها يك شبكه اطلاعاتي يكپارچه نيست كه تعامل شما با زنجيره تامين كالاي كشور را تسهيل مي‌كند...كادا يك تفكر است، يك ايدئولوژي است.

cada
كادا تامين امكان مديريت اطلاعات پايه اقلام جاری را برای تمامی سازمان‌های خدماتی و صنعتی دولتی و غير دولتی در هر قواره فراهم ساخته و نياز موجود در فضای تقاضا و مصرف سازمان‌ها را به قابليت‌ها و پتانسيل‌های فضای عرضه، توليد و تامين كشوری و بين المللی مرتبط می‌كند. در واقع هر سازمانی كه در عمليات داخلي خود با كالا سروكار دارد و تعاملی مستقيم يا غيرمستقيم با فضای تامين كالا دارد نياز به كادا تامين دارد. بانك‌های اطلاعات فنی اقلام كالايی سازمان‌ها در كادا تامين قرار می‌گيرد و منبع‌يابی كالا يكی از سرويس‌های عمده كادا تامين است كه حاصل ارتباط ميان دو مولفه مادر كادا تامين و كادا توليد می‌باشد.
كادا كيفيت تضمين‌كننده كيفيت اقلام ورود به شبكه توزيع و مصرف كالا است كه امكان مديريت مجوزهای كيفی اقلام وارداتی و توليدی را برای تمامی توليدكنندگان و واردكنندگان از يك طرف و برای تمامی سازمان‌ها و نهادهای مجوزدهنده واردات و ساخت كالا مانند سازمان استاندارد و وزارت بهداشت از طرف ديگر فراهم می‌كند.
كادا توليد با ايجاد پايگاه‌های اطلاعات غنی شده محصولات ساخت داخل و اقلام وارداتی كشور، سعی در شناسايی پتانسيل‌های فضای عرضه و توليد شامل تمامی توليدكنندگان و واردكنندگانی دارد كه اقلام را به فضای تامين و فروش محصولات عرضه می‌نمايند. به‌علاوه كادا توليد سعی در ايجاد فرصت برای توليدكنندگان داخلی چه از نوع صنعتی و چه از نوع كارگاهی برای عرضه و معرفی بهتر توليدات و محصولاتشان دارد.
كادا توزيع به‌منظور مديريت تراكنش‌های توزيع و پخش كالا و فراهم كردن امكان مانيتورينگ آن در زنجيره تامين كشوری برای توزيع‌كنندگان (اعم از عمده‌فروش‌ها،‌ بازاريان و واسطه های كالا) از يك طرف و خرده فروشان محصولات از سوی ديگر توسعه يافته است.
كادا فروش برای مديريت موثر پايانه‌های فروش با استفاده از اطلاعات استاندارد كالا توسعه يافته است و به تمامی فروشگاه‌های كوچك، متوسط و بزرگ (اعم از سوپرماركت‌ها، مغازه‌ها، رستوران‌ها و ...) به منظور مديريت فروش و موجودی اقلام توصيه می‌شود.